en helg i Danmark

Tidigt på lördagsmorgonen, redan 04.00, bar det iväg hemifrån. En lång resa väntade oss, ungefär fyra timmar, och jag sov hela resan. När vi kom dit gjorde jag mig iordning och sen var det dags att hoppa in i utställningsringen. Lördagen gick inte så bra... Domaren tyckte inte om Zukis päls och åkte därför ute med en tvåa. (Han är fortfarande världens finaste enligt mig!)

Efter att vi var klara gick vi och köpte lite julklappar till vovvarna och sen bar det av till hotellet. Även där sov jag en stund då det tog ungefär en timme att komma dit. När vi fått kortet (som är en nyckel...) till vårt rum tog jag snabbt en plats i sängen och utforskade tv:n; de hade inte Sveriges tv4! Mamma och Eva gick ut med hundarna och jag satt därför på en film; Marley och jag. Den var faktiskt ganska bra, men boken är mycket, mycket bättre! Det var också ganska irriterande att det bara fanns dansk text. Det gjorde att jag var tvungen att anstränga min trötta hjärna till att både översätta engelskan OCH danskan samtidigt, vilket inte var helt lätt... Efter den filmen kollade jag Hannah Montana the Movie, mest bara för att. Efter det väckte jag mamma och Eva, som då kommit tillbaka med hundarna för längesen och somnat, och vi gick och åt middag. Denna kvällen bjöd även på Robins (SVT fanns...) och en ny kärlek; Nancy.

Sängen jag spenderade nästan hela lördagskvällen i...

En trött Jannica efter en lång(?) dag...

En lite dålig bild på mig och Nancy ;]




Nästa dag, söndag, behövde vi inte gå upp riktigt lika tidigt. Dessutom fick vi en god hotellfrukost med, mums. Utställningen denna dagen gick betydligt bättre. Zuki vann sin klass och fick Excellent (CK), han blev dock inte placerad i Bästa Hane. Nöjd med helgen (trots att vi inte fick vårt cert...) åkte vi sen hem - jag sov hela vägen.





Tassavtryck

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback