Sista Agilityn

Idag var det höstens sista kurstillfälle med agilityn och Zuki var taggad som aldrig förr, haha. Han älskar verkligen agilityn vilket tydligt märktes när jag stod här hemma, tog på mig min hund-jacka, mina hund-skor, hans koppel och säger "ska vi till agilityn pojken?". Han blev så glad att han ställde sig och dansade för mig (med dansa menar jag snurrade framför och runt mig flera varv), haha. Han är så söt. :] I vilket fall så märkte man det ännu mer när vi började. Jag gick in på banan, släppte honom lös och han bara sprang rundor och tog alla hinder han kom åt, heeelt speedad! Jag bara ställde mig och tittade på honom och väntade på att han skulle lugna ner sig lite, han var helt galet lycklig.

Eftersom det var sista gången hade vi en liten tävling - tvåkamp. Första grenen var en poängjakt där man skulle ta så många hinder som möjligt på en minut. Olika hinder hade olika mycket poäng. Det gick jättebra, han var hur grym som helst.

Andra grenen var en vanlig bana. Vi hade inte riktiga regler som fel och vägran utan det viktigaste var att de gjorde alla hindren, men det gick på tid. Han var jätteduktig men han vägrade gå genom den böjda tunneln. Det tog jättelång tid innan jag fick honom att göra det så tiden blev ju inte så bra.

Placeringen blev, pga det att han klyddade med tunneln, en sjunde plats. Det var lite störigt eftersom att om han inte klyddat hade han fått en mycket bättre tid och hade troligen kommit bland de tre första - han vann poängjakten. Men,men jag är nöjd med dagen i alla fall eftersom att han klarade tunneln sen när jag tränade extra på den. Nu är det uppehåll tills mars, men jag får försöka ta någon dag och åka ut och träna lite. Han får ju verkligen inte glömma detta nu!











Tassavtryck

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback