Back on track

På grund av att mitt internet inte ville fungera förra veckan så blev det inte så mycket uppdatering som jag tänkt, dock blev det en massa bilder och därför tänkte jag lägga upp de här så fort jag har tid. Tiden är dock lite knapp då jag började skolan i måndags och har lite annat smått och gott att fixa. Men de kommer, jag lovar! :]

Idag var det första gången på agilityn för mig och Zuki på väldigt, väldigt länge - och det märktes att han saknat det. Han blev helt till sig när jag släppte ut honom ur bilen och han såg var han var någonstans. Hela bakdelen dansade när han viftade på svansen, sådär som han alltid gör när han är lycklig.

Det var skönt att vara tillbaka agilitybanan, trots att det varit ett sådant tråkigt oväder tidigare idag. Vattenpölarna var många och på vissa ställen var det så halt att jag ramlade - så svarta blev vi. Men Zukis koncentration låg på topp och det var kul att se hans glädje när vi sprang, även om det ibland blev lite väl glatt och gick lite väl fort... ;] Han var i alla fall väldigt duktig, trots att jag var lite ringrostig i början och något klumpigare än jag varit tidigare. Jag är stolt över min lille påg! :]

Imorgon ska jag försöka anmäla mig till tävling i Trelleborg och Eslöv, om det inte är för sent. Jag försökte innan idag men jag förstår inte riktigt hur den nya sbk-sidan fungerar... Men men, det löser sig nog! Nu ska jag sova. Godnatt! :]



Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette

Kul att ni är igång med agilityn igen:) Hoppas anmälan inte har gått ut så du kommer med på tävlingarna!

2012-05-09 @ 14:48:43
URL: http://wilmassida.se
Lämnat av: Johanna

Okej, vad trevligt! :) Jag går ingen kurs men jag är med i en tävlingslydnadsgrupp på Malmö BK och då tränar vi alltså där varje torsdag. Är det agilitytävlingar du ska anmäla till? Spännande!!Tack för grattis, och grattis själv till Zukis cert. Häftigt! ;)


Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback