De sista tre resedagarna

På måndagen var vi först inne i Hoverbergs Grotta, grottan som tillhörde campingen vi bodde på. :]

Sen körde vi vidare till Åre där vi började med att ta en liten runda med hundarna. Vi gick nära starndkanten och Ginza som plötsligt blivit helt förälskad i vatten blev helt till sig så fort hon såg det...



När vi sen var påväg till campingen i Duved så tyckte Alison tydligen att det var dags att sätta Ginza på plats på riktigt. Ginza blev dock inte allt för glad över detta ser det ut som... :P


På tisdagen åkte vi till ett ställe där de hade älgar att hälsa på och jag lyckades faktiskt ge Arthur en liten puss, även om mamma inte riktigt fick med det på foto. ;]


Efter älgarna tog vi oss in till Åre för att åka kubin upp till Åreskutan. Det var dock väldigt dimmit där och därför blev det inte så många vackra bilder, tyvärr. Det får det bli nästa år! ;] När det var gjort påbörjade vi vår hemresa söderut, men innan vi var helt redo att lämna detta underbara landskap kallat Jämtland besökte vi Tännforsen, bara någon mil från Åre. Och jag lovar er, det måste vara en av Sveriges vackraste platser!




Sen bar det av hemåt. Vi övernattade i Sveg för att sen ta oss genom Mora och neråt dagen därpå. I Mora stannade vi för att gå en runda och käka glass och sen körde vi till Färnäs och Nusnäs och köpte varsin dalahäst som minne. ;]



KRAMKALAS!



Tassavtryck
Lämnat av: Johanna

Vilka häftiga bilder vid floden. Jättefina!

2012-05-09 @ 15:05:26
URL: http://mycherieamourpaulette.wordpress.com
Lämnat av: Johanna igen

Haha, sitter här och skriver floden....självklart menar jag vattenfallet! ;)

2012-05-09 @ 15:05:44
URL: http://mycherieamourpaulette.wordpress.com
Lämnat av: Jeanette

Vilka fantastiska bilder!! Det får nog bli en resa till Svenstavik nästa år:)

2012-05-09 @ 15:06:02
URL: http://wilmassida.se

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback