Det har varit en fantastisk dag hittills, och bättre ska det bli! :]

Efter att ha sett dagens konkurrenter i Zukis klass gick jag självklart in med inställnignen att vi skulle ta hem allt, men jag förberedde mig också på att det nog inte skulle bli så, mest för att inte bli alldeles för besviken. Domaren som dömde idag, Anne Tove Strande, har tyckt om Zuki ända sen han var en liten valp och gick i 4-6 månadersklassen, men idag fanns det andra hanar hon också tyckte väldigt mycket om, så vi var ju inte helt övertygade. Och när hon då precis i slutet valde att flytta fram mig och Zuki blev jag så himla glad! Vi slutade som 1a med CK i klassen och 2:a Bästa Hane. Eftersom att Lexus, som blev bästa hane, redan är svensk champion så gick certet över till Zuki. Så nu har Zuki ett svenskt cert att lägga till på meritlistan där det redan finns två danska! Jag är stolt över min lilla älskling. :]




Det gick bra med Ginza också. Hon var visserligen själv i sin klass och fick "bara" ett första pris med Hp, men hon skötte sig bra och jag är nöjd med henne också, och stolt såklart! :]

Efter utställningen åkte vi iväg och åt lunch på Hoverbergs Hamncafé. Det var jättemysigt att sitta och äta lunch med en sådan fin natur precis framför oss.
Det var inte lätt att få dem att sitta på den "bänken"...



När vi kom tillbaka till campingen tog vi en snabb tur upp på bergstoppen bredvid oss. Det var en härlig utsikt däruppe ifrån.

När vi kom ner från berget var vi alla väldigt trötta och det slutade med att alla låg utbredda på varsin plats i den trånga husbilen, skönt med lite vila! :] Nu har vi precis ätit grillad korv och ska ta ut hundarna på en promenad nere vid vattnet. Sen blir det att besöka grottan när vi kommer tillbaka. :] Kramkalas!



Tassavtryck
Lämnat av: Grannen

Jättegrattis till Zukis CERT, bra jobbat Jannica !!

Kram till er alla :)

2012-05-09 @ 15:01:23
Lämnat av: Jeanette

GRATTIS!!! Bra jobbat Jannica & Zuki! Jätte fina bilder. Speciellt den där du & Zuki sitter brevid varandra. O rosetterna så klart:) Ha en fortsatt skön semester!

2012-05-09 @ 15:02:02
URL: http://wilmassida.se
Lämnat av: Linda och Gert-Inge

Vilka härliga bilder. Du är en kanon handler och en fantastisk fotograf. GRATTIS till certet! Bra jobbat!!

Ha nu en riktigt skön semester. Kör försiktigt!

2012-05-09 @ 15:02:40
Lämnat av: Annie

Stort GRATTIS!!! Vad roligt med första svenska certet. Kul när det lönar sig att åka så långt=)



Fantastiska bilder Jannica, som vanligt.



Nu hoppas jag att du anmäler dig till Trelleborg och till Eslöv i agility i september. Det är många som ska dit från Malmö. Hade ju varit fint att lägga till fler meriter på hans lista =)



Kram

2012-05-09 @ 15:03:09
URL: http://yatzi.se
Lämnat av: Sandra

Grattis igen till Zuki's cert det är han väl värd!



Tack för hjälpen med Lexus i BIR/BIM!



//Sandra, Lexus &Leeza

2012-05-09 @ 15:03:39
URL: http://www.aisling.se

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback