Novas första agility

Idag började nybörjarkursen i agility som jag anmält mig och Nova till. Det gick jättebra idag och jag är helnöjd med Nova. Visst tog det lite tid att fatta den långa tunneln, den är ju så... lååååååång och konstig, men det gick hur bra som helst efter lite övning! :] Hoppet gick helt galant att lära in och redan i slutet kunde hon det nästintill perfekt. Hon är något av en naturbegåvning. ;]

Novas bror Hampe går samma kurs och det är kul att se de små trollen tillsammans igen! :] Även han är en duktig liten hund som också verkar tycka det är kul med fart och fläkt och jag tror verkligen att han kan bli grym inne på agilitybanan. Träning ger ju färdighet. :]

Hampe:

Nova:


Lek (Ni får ursäkta att en del bilder är lite suddiga):



Vi försökte få en söt bild på syskonen, men det var inte lätt när de bara ville leka. :P (Den är lite knottrig pga att den blev väldigt suddig, tyvärr, vilket jag fösökt ta bort litegrann)


Imorgon drar jag, mamma, pappa och alla hundarna till Svenstavik för utställning och en massa äventyr. Kameran och datorn följer med så glöm inte att titta in emellanåt!



Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette

Roligt att det gick bra på kursen men så har hon också en bra förare! Lycka till i helgen!! Vi håller alla tummar & tassar och väntar med spänning på resultat!

2012-05-09 @ 14:48:03
URL: http://wilmassida.se

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback