Midsommarfirande med BÄRGNING I HERNING!

Midsommaraftons morgon klockan 03.00; Samling vid brevlådorna för avfärd till utställning i Danmark. Det var jag och Jannica med Zuki och Ginza, Jeanette och Magnus med Wilma och så Karins Kenzo som tillsammans skulle fira midsommarafton på Världsutställningen i Herning. Trots alldeles för lite sömn var vi alla på gott humör och resan dit gick bra. Och faktiskt kom jag och Jannica fram till att vi denna gången nog inte hade glömt något alls. Det kändes tryggt och bra. För alla gånger tidigare har det alltid glömts något; vacc.intyg, nr-lappar, pass, utställningskläder, kamera eller avmaskningstabletter.

Det var 137 wheatens anmälda. I Ginzas klass var de 23 stycken och i Zukis var de 24. Domaren i Zukis klass kom dessutom från Irland så vi var ju klart medvetna om att han inte gillade Zukis amerikanska päls. Zuki fick ändå VG (=Very Good) vilket vi var väldigt belåtna med. Något som blev helt uppenbart först på plats, var att Jannica inte skulle kunna visa dem bägge fullt ut, då de bedömdes samtidigt :-( Som Ni vet är jag inte rätt person att visa så jag bad Anette från kennel Hopla (som är uppf och ägare till Ginzas pappa) att rycka in och visa Ginza. TACK ANETTE för det!! Ginza fick Exc (=Excellent) utan placering och det var vi också såklart jättenöjda med. Det fick även de kära resekompisarna, Wilma och Kenzo! Grattis till det, Karin och Jeanette! Tyvärr fick man inga kritiklappar dvs det som jag tycker är mest intressant och kul läsning på utställningarna uteblev...jättetråkigt att inte få reda på vad domarna egentligen tyckte om ens hund! Man kan ju undra vad man betalar ca 900 sv kr för / hund?? Men, men NU HAR MAN VARIT DÄR!!! Nästa år är världsutställningen i Paris :-)...ska det bli en tur dit??

I lugn och ro nersjunken i min stol kunde jag sedan njuta av tikklassen och slutligen BOB o BOS...dock kan man säga att Jannica var helt nersjunken :-)

Sen blev det en liten shoppingrunda och så packade vi in allt i bilen för avfärd hem.........TRODDE vi!!! Men det tyckte inte min kära, röda, fina lilla
bil(-skrälle!)...den STARTADE INTE!! Så där stod vi, trötta, fullpackade och jordgubbsugna mitt på en parkeringsplats i Herning, 35 mil hemifrån på MIDSOMMARAFTON 2010!! Så från att vara en bra dag utan komplikationer i form av glömska, förvandlades den till en.....mindre mardröm! Jag kan dock inte med ord beskriva att det var så skönt att ha Jeanette och Magnus där, som är ett par som skänker lugn och humor i massor!! Om jag och Jannica suttit där själva vet jag inte hur det hade slutat...vi har ju lite mer av terrierhumör bägge två ...nu fick vi ju ta det lugnt ;-) Efter mycket diskussioner med Folksam fick vi hjälp av en dansk bärgare, som var jättetrevlig och mycket serviceinriktad o verkligen såg till hundarnas bästa, att köra oss till Scandic hotell där vi intog en god måltid på resaturangen i väntan på att Gerry lånat en bil ( Tack alla Ni som blev inblandade i detta!) och kunde hämta oss kl 22.30. Vill också tillägga att tjejen i receptionen på Scandic var lika fantastisk som bärgningskillen! Det är härligt att få uppleva så trevliga människor som bara finns på rätt plats i de rätta tillfällena! Till vardags glömmer man ibland bort det...framför allt när man läser om allt elände i tidningarna...

Klicka på bilderna för att se de i större version.




Så ca kl 02.00 i natt var vi hemma igen och då åt vi JORDGUBBSTÅRTA som Gerry hade gjort :-0 !! Och även DET gjorde ju att denna midsommarafton var underlig från början till slut...... ;-)

Nu tar vi nog en liten paus ifrån utställningarna......imorgon är tanken att befinna oss i Simrishamn kl 8.30 för Jannica och Zukis agilitytävling......vi får se hur det går med det...ni får gärna hålla tummarna utifall att.... :-)


Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette & Magnus

Det var en minst sagt annorlunda midsommarafton... Vågar nästan säga att vi aldrig kommer uppleva ngn liknande igen. Trots allt tyckte vi att vi hade en super dag tillsammnas. Tack för allt! Stort varmt tack till Gerry - vår hjälte i natten!!!

Lycka till imorgon! Hör av er om ni behöver hjälp.

2012-05-09 @ 23:29:46
URL: http://wilmassida.se
Lämnat av: Pia

Vilket äventyr ni har varit på! Skönt att allt ordnade sig till slut! :-)

2012-05-09 @ 23:30:09
URL: http://kenneltreats.se
Lämnat av: Karin

Tack Lena för att Kenzo fick åka till Herning i din fina röda bil!! Och tack för att du tar så väl hand om mina fodervärdar och ger dem så många roliga upplevelser...............som tur är så uppskattar de verkligen det:) Ja, de är fantastiska, precis som du Lena !! Stor kram Karin

2012-05-09 @ 23:30:37
URL: http://www.softstars.se
Lämnat av: Rebecka

En sån midsommarafton! Men skönt och höra att allt ordnade sig och att ni ändå hade en jättetrevlig dag, om än speciell och lite udda! = ) Kram

2012-05-09 @ 23:31:01
URL: http://www.harmoniskhund.com
Lämnat av: Lotta

Oj oj vilket äventyr! Skönt att resan slutade bra och jag gissar att tårtan smakade gott!

Kram Lotta

2012-05-09 @ 23:31:44
URL: http://www.eudora.se
Lämnat av: Gun

Oj då! Det kan ju inte ha varit lätt. Så skönt att ni var några stycken i alla fall. Tänk och stå rent själv med en bil som inte startar, i främmande land, med hundar, urtrött etc etc. Bättre tur nästa gång :)

Gun

2012-05-09 @ 23:32:15
URL: http://www.allaflox.com

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback