Agility

Förra lördagen började agilityn igen med Zuki vilket var jätteroligt. Dock hade det börjat tre nya hundar i gruppen, vilket bl.a. var en wheatentik. Den här tiken blev Zuki väldigt intresserad av och ännu en gång fick jag börja om från ruta ett när det gäller att inte leka med andra hundar inne på agilitybanan, hmm...

Idag hamnade vi i samma grupp som denna tiken och jag tror att både hon och jag tänkte "Hur ska detta gå?", men med lite extra tillsyn på min lilla pojke gick det hur bra som helst. Han sprang bara fram till henne en gång, och det var inte förrän i slutet. :] Dessutom gick agilityn jättebra idag och jag kände mig verkligen stolt när jag gick hem. Han har verkligen fattat hur han ska göra nu, nu är det bara min tur att bli tydlig nog i svängar och sidbyten. :]

Det ska tydligen vara en tävling i Lund i början av maj tror jag, kanske ska vi testa att tävla där? Det är ju trots allt en bra träning för honom - med mycket hundar runtomkring! ;]



Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette m Wilma

Roligt att det gick så bra för er på kursen. Tycker absolut att du ska anmäla dig till tävlingen:)

2012-05-08 @ 22:54:38
URL: http://wilmassida.se

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback