"Humlor o´blommor", Jonas Gardell och vilt i skogen!

Vilken helg det varit ;-) Suveränt vår, ja nästan sommarvärme i fredags. För det första var jag på anställningsintervju och sen på vägen hem var jag ju tvungen att sticka inom "Buketten" och köpa blommor att plantera- jag och 100 andra hade samma ide´, pust! Men, men väl i krukan hörde jag att någon annan oxå gillade mina blommor-årets första humla kom och kollade.....


Igår var jag först och inhandlade en ......



...spårsele!

Senare på kvällen var jag o´ en väninna på Indisk restaurang och sen på Konserthuset och lyssnade på Jonas Gardell- Han är enorm tycker jag- alla gapskrattar den ena minuten för att sen i nästa minut vara i total tystnad och bara sitta allvarsamt och lyssna och tårarna börjar nästan trilla pga av det man hör från J.G Jag satt och tänkte på att han skulle ju verkligen kunna ha en hund- för då gäller det ju att kunna säga till på skarpen för att sen i nästa sekund berömma och vara glad, eller hur?? Dock blev det lite sent för mig när jag sen kom på att jag idag skulle upp tidigt- ( dessutom förlorade man ju "den där timmen" i natt ) - för att åka iväg med Rebecka som har en hund från mig- Elajajos Bitsey "Molly" - till skogen för att börja på VILTSPÅRSKURSEN med....



...Zuki!!

Det var en speciell upplevelse- både för mig och Zuki. Han verkade förstå att det var blodet han skulle följa men den där rådjursklöven, som ju ska vara belöningen, tyckte han inte var något "att hänga i julgranen"!! Eller så var det just det han tyckte jag kunde göra med den ;-). Och i ärlighetens namn tycker ju jag oxå att det är lite äckligt, o man brukar ju säga att hunden känner av föraren...men jag gjorde mitt bästa att försöka låtsas som att jag verkligen gillade den där klöven!! Men vi laddar om till nästa söndag. Till Zukis försvar ska jag ju oxå säga att både här hemma och med i bilen till skogen finns/fanns det löptikar, och hur ska en klöv kunna konkurera med det?

Det var dock jättekul och se att Molly var så duktig och även Mollys dotter Amy. Och en upplevelse att få åka med Rebecka som trots "felkörning" och lite sen, var så lugn och harmonisk ;-)...säkert därför som hennes kennel heter "Harmonisk hund"!

Ni får fortsätta följa hur det går för vår kurs i skogen - kanske jag blir jägare till slut ;-)

Nu stundar påskveckan så jag smygstartar och säger....

Kuckelikuuuuu - det e dax o´fira påsken snart juuuu!!

Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette m Wilma

Vilken härlig och innehållsrik helg! Håller tummarna att du får jobbet:) Vi köpte också en spårsele i helgen. Kul att ni nu är igång med kursen! Tycker också det där med klöven verkar äckligt...
Fantastiskt fint påskkort ni har gjort! Glad påsk till er från oss.

2012-07-29 @ 13:10:58
URL: http://wilmassida.se
Lämnat av: Camilla

ROligt att du kommit igång i spåret. Det där med viltspår vågar jag mig inte på med min alltför viltintresserande lilla stumpa, Alicia. För Tikko möjligtvis, eftersom att man kan stoppa henne i en påstartad jakt, medan det är helt kört med Alicia. Men att spåra människorspår är Alicia en fena på och tycker det är jätteroligt.
Jag håller tummarna för jobbet, och glad påsk och ha en riktigt skön helg.
Kram Camilla

2012-07-29 @ 13:11:52
URL: http://www.tikko.se

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback