Novas utställningsdebut - Malmö int

Idag blev det en lång dag på utställningen i Malmö med Nova. Hon var jätteduktig, speciellt då det var hennes första utställning. :] Jojo var också på utställning, fast hon var i Danmark och ställde Zuki. Nu när vi kommit hem är vi alla väldigt trötta, så kvällen kommer förmodligen spenderas i soffan framför tv:n denna afton. ;]

Det gick bra både på hemmaplan och i grannlandet. Zuki blev 3:a Bästa Hane och Nova blev BIR-valp, hon hade dock inte så mycket konkurrens där... I Stora Ringen var det däremot väldigt mycket konkurrens, vi var uppemot 40 stycken valpar, och även där gick det bra. Hon blev ju faktiskt utplockad som en av de 15 bästa, och av 40 stycken är vi mer än glada för det. :] Något speciellt måste det ju finnas hos henne eftersom att båda domarna gillade henne. Sen är hon ju förstås en riktig liten charmör - hon gav den första domaren en nätt liten puss på kinden! ;]

Gerd hjälper oss att fixa till frisyren. Tack för hjälpen! :]

Inne i ringen:


Jag fick en ny klämma till nummerlappen av Eva och Laszlo, tack så jättemycket! :]

Inne i Stora ringen

Nova och alla de fina rossetterna

Väl hemma hade matte Eva och husse Laszlo köpt en ny leksak som genast blev populär :]


Imorgon är det dags att ställa våra tre wheaten, Zuki, Ginza och Morris. Vi får hoppas på en lika lång dag imorgon. ;]


Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette

Grattis till dagens resultat!! Tack till Lena och Jojo för ert stöd både på plats och via sms. Det betyder jätte mycket för mig! Vi ses i morgon:)

2012-07-29 @ 13:06:40
URL: http://wilmassida.se
Lämnat av: Lena

Grattis Grattis till så fina resultat..
Nu blir farmor och pappa Goliat lite malliga:-)
Kram på Er bra jobbat

2012-07-29 @ 13:07:12
URL: http://www.staedlines.com
Lämnat av: Annie

Stort grattis till framgångarna igår och i lördags. Vi ses!

Kram

2012-07-29 @ 13:07:38
URL: http://yatzi.se
Lämnat av: Grannen

Bättre sent än aldrig.......GRATTIS till helgens utställningsresultat med både Pudel och Wheaten !
Kram Karin

2012-07-29 @ 13:07:57

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback