att övervinna rädslor

Slang-"rullen" stod i vägen för ingången då jag inte ville öppna dörren mer. Ginza tyckte den var väldans läskig och trots många försök vågade hon inte riktigt ta det där sista steget för att kunna trycka bort. Jag hejade på allt vad jag kunde och till slut gick jag och hämtade en godisbit för att stärka motivationen ytterligare. Det hjälpte inte direkt, men det hjälpte till slut, och gud så glad hon blev när hon lyckades med att övervinna sin rädsla. Jag släppte ut henne fler gånger för att få henne att våga komma in igen och för varje gång gick det fortare och fortare, både ut och in. Sista gången gick hon ut självmant bara för att få godis när hon kom in igen (de lär sig snabbt!) så då ansåg jag att jag lyckats och där slutade vi. :]

Nu då? Nej...

Men nu då? JAAA!!



                                                                                                                                       


Tassavtryck

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback