på tu man hand; med Ginza

Idag tänkte jag visa tre filmklipp från vår träning, mest för att det ska bli lite omväxling från alla de bilder jag alltid publicerar annars. Men jag tycker nog även att det gick väldigt bra idag. Ginza är väldigt rolig att jobba med, även om hon fortfarande har lite svårt för att koncentrera sig en längre stund, men samtidigt är det bra eftersom att "hopp & lek", eller att själva börja busa med henne, då blir en utmärkt belöning för henne när hon gör rätt. Jag tränar bara ca tre-fem minuter i sträck med henne för att helt plötsligt bara säga "hopp & lek" och låta henne ströva omkring i sin egen lilla värld några få minuter, för att sen kalla in henne igen för ytterligare några minuters träning. För henne är det nog något av det bästa som finns; att bara få ströva runt utan några krav på sig själv, och utan att behöva fokusera på något annat än vad gräset luktar eller vilken hund som gått just där tidigare. Det får henne att hitta motivationen till att komma tillbaka till mig när jag kallar och prestera på högsta nivå en stund till, för då har hon fått koppla av och det gör så mycket. Håller man på för länge märker man att hon blir lite stirrig, för hon vill verkligen vara en till lags, men hon orkar inte fokusera och då blir allt bara halvtaskigt. Det gäller att pausa/sluta när det går som bäst! :]







Tassavtryck

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback