Invigning av nya slalomen

Ikväll är det avslutning på agilitykursen och eftersom att Zuki har varit så otroligt okoncentrerad de två senaste gångerna så tänkte jag att vi skulle träna lite här hemma innan. Dessutom fick jag ju fem slalompinnar av mamma i Danmark sist vi var där på utställning, på långfredagen, så det var ju hög tid att inviga dem också! Så idag har vi tränat slalom, hopp och däck. Hopphinderna och däcket var de jag gjorde i åttan.
Jonathan var snäll och fotade åt mig.






Jag tyckte det gick bra med Zuki. Det är synd bara att det inte är så bra väder för honom när det är så varmt, han blir så fort trött! Det är dagar som idag jag önskar extra mycket att han hade det där sista certet så att jag kunde klippa honom riktigt kort. Men eftersom att det inte har hänt än så körde jag inte så länge med honom, utan istället fick även Zazza och Ginza prova lite. Ginza har snart fattat slalomen (på båda hållen!) så det är jag väldigt glad för. :]

Nu ska jag göra mig i ordning för avslutningen som är om ca en och en halv timme. Vi ska ha prov på reglerna och sen vet jag inte om det kanske blir någon form av tävling också. Vi hoppas i så fall på att fokus är på topp och att resultatet blir något att vara stolt över. :]



Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette

Hoppas ni fick en trevlig avslutning. Säker på att det gick bra för er! Har messat din mamma om förslag på en helg när vi kan åka och försöka ordna några cert till våra hundar:)

2012-05-09 @ 16:38:08
URL: http://wilmassida.se

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback