Säsongsdebut

Agilitytävling idag då, i Lund. Jag är helt okej nöjd över dagens insats. Agilityklassen gick över förväntan då vi gick (sprang...) i mål på endast 5,45 sekunder över idealtiden, vilket antagligen beror på den extra runda han tog då han helt plötsligt tyckte att mamma var intressant där hon stod utanför banan... Eftersom han, irriterande nog, samtidigt sprang förbi nästa hinder istället för att hoppa över det på vägen ut, så fick vi fem fel för vägran. Så om han hoppat hindret hade vi gått (sprungit...) i mål på noll fel. Detta innebär också att om han inte ens sprungit ut den där snabba vändad så hade vi kanske till och med kommit i mål i tid. Men, men... sån't är livet! Jag är i alla fall jätteglad över resultatet eftersom det är mycket bättre än förra gången då han hade hela 25 hinderfel sammanlagt. Duktig pojke har han blivit. :]

Hoppklassen gick dock inte alls bra, vi hann inte ens påbörja banan innan den tog slut... Jag satte honom ner framför hindret, gick några steg ifrån honom, tittade bak och såg honom springa bort till en söt liten hund precis vid bankanten. Jag hämtade honom, satte honom framför hindret igen, tog ett steg fram, sa "hopp!" och Zuki sprang återigen bort till den lilla söta hunden och sen tog han ett varv runt banan innnan jag fick tag på honom. Vi blev diskade, om det inte var uppenbart.

Men som sagt, helt okej nöjd är jag med dagens insats. Men eftersom det var exakt likadant förra tävlingen (gick i mål första, diskad andra pga att han sprang ut från banan) så kommer jag från och med nu endast anmäla till en klass, dvs, antingen agility- eller hoppklass, för att det förhoppningsvis endast ska gå bra och vara en rolig upplevelse för oss båda.



Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette

Om inte om fanns.... Bra gjort första rundan och synd på andra men det kommer ni att jobba bort! Ser på bilderna att tält även är poppis på agilitytävlingar.

2012-05-09 @ 19:25:17
URL: http://wilmassida.se
Lämnat av: Annie

Ni var jätteduktiga i agilityn. I hoppklassen blev det lite lätt hjärnsläpp. Det är bara att träna vidare, både han och du har jättestor potential!



Kram

2012-05-09 @ 19:25:45
URL: http://yatzi.se

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback