Vår egna Nalle Puh


Så här såg min lille pojke ut efter agilityn idag - jätteblöt! Fy vilket väder det har varit ikväll, inte roligt alls. Dessutom var Zuki otroligt okoncentrerad och gjorde allt jag sa att han inte skulle göra, så agility blev det inte för honom. Han fick två chanser, sen var det slut. Lite irriterande är det eftersom det gick så himla bra i början av kursen. Jag hoppas att det bara är på grund av alla löptikar han haft runt sig de senaste veckorna, både hemma och på kursen, och att han snart lugnar ner sig. Tävlingen i Lund börjar ju närma sig nu och då vill jag ju såklart att han ska vara så duktig som han tidigare visat att han faktiskt kan. Nåja, söt är han i alla fall när han är blöt, och jag älskar honom trots att han ibland går mig väldigt hårt på nerverna... ;]

Men han är inte riktigt som alla andra, den där hunden. Tidigare idag hade mamma sköljt av honom efter en smutsig stund i trädgården. När hon torkat honom skulle hon hänga upp handduken men den ramlade ner över hans huvud. Mamma tänkte inte mycket mer på det, de brukar ju rysta av sig handdukarna, utan gick och fixade med lite saker. När hon kom tillbaka nästan tjugo minuter senare stod han fortfarande där, med handduken över huvudet och såg inte ett skvatt. Ja,ni. Han är verkligen inte mycket smartare än Nalle Puh, så visst passar det smeknamnet! Men han ger oss i alla fall ett gott skratt då han får en icke-snilleblixt (finns det något motsats ord till snilleblixt? Eller kan man skriva så? ;P), och man säger ju att ett gott skratt förlänger livet!


Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette

Ja ett gott skratt blev det här också åt Zuki och handduken, han är för härlig:) Ibland blir det inte som man vill på träningen. Frustrerande när man vet att de kan... Men ni kommer igen!

2012-05-09 @ 16:33:14
URL: http://wilmassida.se

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback