Äntligen rallylydnad!

Godmorgon alla morgonpigga! Igårkväll var det kursstart för nybörjarrally med Ginza oh det gick hur bra som helst. Vi började med lite introduktion inne, gick sen banvandring med genomgång av skyltar och sen var det dags att gå banan med hunden två gånger var. Visserligen var det en otroligt lätt bana där man i princip bara skulle gå med hunden på sin vänstersida och snurra runt lite och  kunna kommando "sitt", men det gick ändå himla bra. Och sen var där ju en skylt som för oss var en liten utmaning, nämligen då hunden ska sätta sig framför en och sen följa med när jag backar. Följsamheten är inga problem, men vi har ju tragglat sitt vid vänster sida alltid och inte framför mig sen hon var valp, liksom de flesta. Så det är väl den läxan jag gav till mig själv för denna vecka, att försöka lära henne att sätta sig framför mig och inte börja backa varje gång som annars är det mest "normala" för hennes del (det är ju det kommando hon lärde sig sist och därför också det hon är mest inne på just nu). Men som ni säkert redan märkt är jag himla nöjd. Fick bara positiv kritik och "det märktes att hon tyckte om att jobba med mig och det är ju det hela rallylydnaden går ut på", som instruktören sa. Ser fram emot kommande måndag och alla nybörjarrallymåndagar efter det, för jag vet ju att det kommer komma ännu fler utmaningar i fortsättningen! :]
Fot och sitt.

Lite paus och sen mer träning på utmaningen: sitt framför och följ med när jag backar.

Valpkursen som egentligen skulle starta idag blev dessvärre inställd på grund av för få deltagare vilket är himla tråkigt! Igårkväll satt jag därför och leta runt bland alla möjliga olika valpkurser och skickade iväg tre förfrågningar. Jag hoppas att där finns plats hos någon åtminstone. Mm, idag får det väl bli lite valpkurs hemma istället, det är bl.a. dags att klicka in Juni nu tycker jag! 

Tassavtryck

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback