Grodan Boll utan sin Kalle Stropp

Idag var första morgonen med regn för Juni och det var ju lite underligt... till och med så underligt att hon började jaga regndropparna. Och plötsligt hoppade en groda in på tomten och åt upp en spindel, visserligen inte mig emot men kanske ingen bra idé med tanke på alla hundar vi har här hemma som nog gärna skulle jaga den lille hoppetossen. Jag öppnade därför upp kompostgallret som delar in trädgården i två och nästa gång vi kom ut var han försvunnen. Jag tror han insåg sitt misstag - ingen damm har vi ju heller för honom att leva i.
 
Nåväl. Som vanligt var båda valparna hur pigga som helst redan klockan 05.00 på morgonen och hade sitt lilla race ute i trädgården innan alla behov var gjorda.
Imorgon börjar jag skolan ordentligt, jag ska bara dit i eftermiddag och få mitt schema. Det innebär att vardagen är på igång och alla vardagsrutiner ska påbörjas på riktigt med tidiga mornar för min del och några timmars ensamhet för Junis del. Lilla Nuttan börjar bli stor... och jag med för den delen, bara ett år kvar(!). ;]

Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette

Tack för igår! Härligt att gå in på sista skolåret. Gå upp tidigt på morgonen är du ju van vid...

Svar: Sant! Fast nu när jag varit ledig har jag gått och lagt mig igen när valparna somnat om... det kan jag ju inte nu :$ :P
kenneleljajos.blogg.se

2012-08-20 @ 07:16:13

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback