tiden som passerat...

Sist jag skrev var kvällarna fortfarande behagliga liksom dagarna, och vardagen bjöd på nya aktiviteter och livet bara var. Nu är det höstkallt och regnigt ute och de då nya aktiviteterna är numera inbitna rutiner och livet fortsätter framåt. Vi har hunnit med miljöträning i Malmö, klippkurs i Skanör, agilityträning i Sibbarp, en kraftig höstförkylning i Hököpinge och ännu mera träning lite överallt. Miljöträningen i Malmö blev av då jag skulle hem till Jojo och planera resan till Grekland (som vi för övrigt åker iväg på redan nu på lördag!) och då fick Juni följa med. Vi tog bussen in med ett bussbyte vilket innebar lite stadspromenad också. Bussturen gick hur bra som helst. Till en början var hon lite nyfiken på alla människor runt omkring men hon lugnade sig snart och sista biten släppte jag ner henne på golvet där hon direkt la sig ner och vilade - helt lugn!
Klippkursen i Skanör tog plats igår. Ginzas päls hade vi sparat så henne klippte mamma och jag fick låna Yatzi (Eljajos Acca) vilket jag är himla tacksam för. Båda två var ganska långhåriga och hur bra mamma lyckades med Ginzas klippning kan ni se i detta inlägg. Och hur bra jag lyckades med Yatzi, ja, det kan ni se nedan:
Efter klippkursen följde Yatzi med oss hem en stund och efter en tids bekantande med våra hundar och vår trädgård blev det till slut lite lek med Ginza:
Nu ska jag och Ginza ut i rusket och träna ralylydnad!

Tassavtryck

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback