långrunda + träning

För en stund sen kom jag in efter en långrunda med Zazza och Ginza. När vi kom till fotbollsplanen band jag upp Ginza för att först träna lite med Zazza. Vi tränade lite rallylydnad som jag gick på med henne för två år sen. Jag skulle egentligen gått fortsättning i höstas, men den blev inställd och nu har jag inte riktigt tid. Det är synd, för hon blev verkligen jätteduktig då och efter lite träning idag gick det hur bra som helst. Dessutom är väldigt roligt. Jag får väl försöka ta tag i det där snart igen... i höst kanske? Det är ju bara det att jag redan tränar med Zuki och nu ska börja med Ginza - det tar mycket tid...

Men tillbaka till dagens träning... När jag hade tränat klart med Zazza var det ginzas tur. Just nu försöker jag lära henne apport, men hon har inte riktigt förstått det än. Hon tar "pinnen", men vill bara springa iväg med den, och får hon inte det så släpper hon den. Mmm, det komer bli en utmaning, men sådana behövs väl ibland? ;] Efter det blev det bara lite allmänlydnand, som fot, sitt, ligg, stanna kvar, backa och sådana saker. Sen avslutade jag med leta godis för båda två.
Vad som dock gjorde mig extra stolt idag var att de faktiskt lyssnade och fokuserade bara på mig, trots att fem killar spelade fotboll bara några meter ifrån. Annars är båda två bollälskare, och jagar gärna en rullande boll, men idag gick det bra.

Nu måste jag gå och städa mitt rum... mamma tjatar...


Bild sen i vintras... på världens bästa pudel :]



Tassavtryck
Lämnat av: Lena /mamma

Du kan ju lära dina hundar städa ditt rum ;-) Kramiz

2012-05-08 @ 22:44:29

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback