Hej mitt vinterland...

Ja, idag är det ännu en riktig vinterdag med mer snö än det hittills varit denna vintern. Skolbussen var inställd så vi här ute på landet kom inte till skolan idag. Mammas bil är fastsnöad - så den kunde jag inte heller räkna med - och hela världen är vit, eller i alla fall känns det så.

Efter att ha varit uttråkad ett tag (så uttråkad att jag somnade) bestämde jag mig för att gå ut en pytterunda med Ginza och sen släppa henne på fotbollsplanen så hon fick springa av sig lite. Så blev det - efter att jag tagit på mig ett halvt ton kläder... nästan. När hon fått springa lite på fotbollsplanen tog jag in henne i trädgården. Där fick hon leka lite med Zuki innan det var Zazzas tur att komma ut på fotbollsplanen.

Rätt som det var när Zazza lekte med sin leksak där ute kom Zuki springande. Jodå, han har lärt sig att komma förbi höga hinder nu, den enda nackdelen med agilityn. I höstas hoppade han ju inte ens över dammsugarslangen en decimeter över marken... I vilket fall så ville han också leka med räven (leksaken) så han fick vara med trots att han brutit mot trådgårdsreglerna, hmm... När jag sen skulle gå in stod Alison i trädgården och väntade så Zuki och Zazza fick följa med ut ännu en gång, bara för att Alison skulle få lite sällskap. Zuki var överlycklig och när jag sen satt honom i trädgården, hämtat en bajspåse och gick ut till fotbollsplanen igen kom han glatt springande till mig - ännu en gång utan lov. Denna gången blev jag sur så jag sa att han skulle gå in igen. Efter att han vänt sig om två gånger och försökt sig på en rymning lunkade han till slut in, med huvudet sänkt och en sur blick. Han ställde sig vid grinden och väntade på ett tecken att han skulle få springa ut igen. Och när jag kom tillbaka till grinden kollade han mig i ögonen och jag sa "hopp och lek", så fick han springa ett varv en sista gång för idag. Nu är han på väg hem till Jojo där han ska få träffa sin nya favoritkompis, Jojos grannes hund.

Ginza:



Zazza:



Zuki:



Alison:




Tassavtryck
Lämnat av: Annie

Vilka härliga bilder!



Det är rätt festligt med all snö, men oj så blött det blir inomhus efteråt. Jag ska ju inte klaga, har ju bara två. Ni måste ju ha det dubbelt så blött hos er efteråt!



Ibland är det skönt med snöoväder så att man slipper skolan =)



Ha det fint!

2012-05-08 @ 23:05:33
URL: http://yatzi.se

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback