hundklipp och tankar.... och utställningsträning

Eljajos "Guy" har varit här och blivit klippt. Alltid kul och träffa sina valpar. Fast när Guy är här kan jag inte låta bli att tänka på Inger....Av naturliga skäl så har jag inte så mycket "hundkontakt" med henne nu. Saknar det jättemycket! Har bestämt mig för att åka hem till henne så fort snön är borta så vi kan gå ut och gå en runda...när ska snön försvinna egentligen??
Ginza och även Alison tyckte det var kul att en liten "pojke" kom och hälsade på. Så det blev lite bus i trädgården. Det är så roligt med Alison för så fort här kommer hit någon så ska hon tvunget leka med Ginza just då och för att få göra det måste hon ju även leka med gästerna....precis som hon blir lite avundsjuk på ungdomarna...hon är ju alldeles snart 91 år (13 hundår * 7 männinskoår) så visst har man rätt att vara lite avis på ungdomen.







I söndags var det utställningsträning med Sydskånska kennelklubben. Det är ju en bra träning även om man inte tänkt ställa ut. Bra för hunden att vistas i en lokal med mycket hundar och människor och allt annat runt omkring. Jag och mina tjejer var iväg med Gusten/MORRIS, Hikkka/NOVA och så mötte vi upp Hokki/BOZZE. Jag tycker det är väldigt trevligt att det blir "två flugor i en smäll" dvs jag får chansen att umgås med mina underbara tjejer och även träffa hundar- det känns jättebra! Mina tjejer tycker jag, utan att skryta, är väldigt duktiga på att visa hund. Jag är väldigt stolt! Det gick väldigt bra med valparna och unghanen, så det bådar väl gott när de sen ska ställas ut i mars och för Bozzes del redan till helgen som kommer! Dock var ju ingen utställningsklippt så bortsett från det bjuder jag på lite bilder därifrån :-)







Självklart fick Morris förlja med hem och busa med Ginza och Zuki...


...emellanåt kunde man knappt se att de var tre..det såg bara ut som en stor klump av wheatenpäls :-)



Men det gick och få ett syskonfoto....


Tur att dessa två snart ska klippas......;-) Då får jag ta ett nytt foto....

Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette

Klart du ska vara, de är jätte duktiga!

2012-07-29 @ 12:33:41
URL: http://wilmassida.se

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback