Vi kör - till Skanör

Idag var det premiär för yrvädret Ginza att klippas hos en riktig trimmare, nämligen hos Nilla i Skanör. Det var med vånda jag lämnade henne där, hon är nämligen den sämsta wheaten jag någonsin haft på ett bord - och hon är vår! Så inte kan jag skylla på ägaren... eller? ;-)
Så här såg hon ut innan klippningen:


Som sagt, Nilla var förvarnad och laddad när hon tog emot henne - men, Ginza hade varit jätteduktig. Lättad blev jag och tänkte "huvudsaken är att hon uppför sig ordentligt borta... sen får man stå ut med lite trams hemma". Som vanligt hade Nilla lyckats... så här fin blev hon:


Under tiden Ginza klipptes gick jag och Jannica en tur med de andra tre hundarna. Det tyckte hundarna om då det var helt nya ställen och lukter att utforska. Vi hann med både kurragömma och att leta godis... Alison var bäst på allt! :-) När Jannica gömde sig och det var Alisons tur att leta så "tjöt" hon av glädje, och när jag sen släppte henne sprang hon iväg som en pil. Hon var också den som hittade godiset i trädet först. :-)




I väntan på "leta godis"-kommandot





Hemma igen var dock Ginza tröttast... Det tar visst på krafterna att uppföra sig väl. ;-)

Tassavtryck
Lämnat av: Annie

Vad snygg hon blev! En riktig prinsessa dolde ju sig under den kalufsen.

Härligt att Ally fortfarande är så pigg och glad, håller tummarna för att det har går i arv =)

Kram

2012-07-29 @ 12:43:55
URL: http://yatzi.se
Lämnat av: Lena

Hej Annie! Tack för din kommentar! Piggheten går säkert i arv, det märker DU ju på agilitybanan!/Lena

2012-07-29 @ 12:46:43
Lämnat av: Jeanette

Så fin hon blev! Vilken härlig dag. Kanske inte Ginza instämmer i det, förstår att hon var trött.

2012-07-29 @ 12:47:09
URL: http://wilmassida.se

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback