Agilitytävling i Simrishamn

Igår var det då dags för min och Zukis första officiella agilitytävling som var i Simrishamn. Det finns väl egentligen inte så mycket att säga mer än att det kanske inte var någon direkt succé, men vi hade kul båda två och det är ju det som räknas? :]

I Agilityklassen fick han någon vägran och något annat fel också. Han var lite väl studsig emellanåt och det blev inte någon direkt bra tid. Vi kom i mål på tiden 50,66 och vi hade total 29.66 i tidsfel. Men, men... av 80 tävlande, varav 37 klarade av att inte bli diskade, hamnade vi på 34:e plats, så vi var ju bättre än hälften. ;]


Hoppklassen gick inte mycket bättre, snarare sämre. Han tog första hindret, gick under däcket och sen sprang han sin väg. Han hade hittat två hundar utanför området, men han såg inte staketet i mellan och sprang rakt in i det. Några i publiken skrattade, jag fnissade till och sen försökte jag ropa in honom igen, men hundarna runtom var roligare och vi blev diskade.

Jaja, för övrigt så var det en trevlig dag, förutom att jag lyckades bränna mig på smalbenen i solen. Jag hade röda rektanglar mitt på benen när jag kom hem... tokigt.
Jag tyckte denna kossan var söt.

Nu ska jag packa klart det sista. Tidigt imorgonbitti åker jag och Ginza på Rikslägret i Örebro, det ska bli kul. Det kommer förmodligen bli väldigt jobbigt i början att springa efter Ginza som förmodligen kommer ta varenda chans hon får till att leka med de andra vovvarna, men förhoppningsvis kan det också bli en bra träning för henne. :]



Tassavtryck
Lämnat av: mamma lena

Jag tyckte Ni var jätteduktiga...och Zuki bjöd verkligen publiken på ett gott skratt..o´det förlänger ju bara livet på en massa trevliga hundmänniskor ;-) Att Du tar Ginza med på läger är verkligen en bedrift...de tre andra hundarna

( o´jag!) kommer att få det lugnt några dagar nu ;-)

Och så åker du iväg på din 16-årsdag...Grattis Loppan i förskott! Kramiz

2012-05-08 @ 22:42:14
Lämnat av: Annie

Vilka fina bilder. Det är så skoj att även du börjat tävla. Nästa år får vi ut tillsammans du och jag m Ecco och m Zuki.



Vi får hoppas att han håller sig på banan i Bjuv i stället, haha. Annars tycker jag att du ska vara nöjd med att ha tagit dig runt i ena loppet. Det är inte så lätt som det ser ut alla gånger =)



Kram



Annie

2012-05-08 @ 22:42:30
URL: http://yatzi.se
Lämnat av: Jeanette

Bra jobbat av er! Ha det så härligt på lägret och en fin födelsedag!

2012-05-08 @ 22:42:54
URL: http://wilmassida.se

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback