Det som göms i snö....

Visst e´man glad över att snön sakta men säkert försvinner nu....men inte i vår trädgård, eller vad man nu ska kalla det. Som alla vet har vi endast en liten gräsmatta (desto större gräsplan UTANFÖR grinden;-) ) och just nu är det bara en nersprungen gräsmatta dvs endast halvblöt jord och.....jättemånga bajshögar som kommit fram ur snön...SKITÄCKLIGT. Jag o Jannica har börjat rensa men vissa är ju ff djupfrysta :-( Ni kan ju tänka er fyra hundar och kanske har de råkat göra vars en hög där /dag nu medans snön legat i massor de senaste månaderna!! Just då önskar jag att vi inte hade några hundar;-)

Desto roligare har det varit i helgen, Jannica började agilityn m Zuki och sen tog jag och Nina de andra hundarna med ut till Malmö BK och så tränade vi en liten stund efter agilityn tsm med Annie och Ecco.
I söndags tog jag endast Zuki och åkte ner till skogen/stranden vid Ljungens camping i Falsterbo. Där är jättemysigt att gå. Och på helgerna är det många som går där, både med och utan hund. Som vanligt passade jag på och träna lite lydnad med honom...han har blivit väldigt nonchalant, precis som om han blivit lite insnöad ;-) framför allt vid inkallning...han kommer men han måste först "bara göra färdigt" . Och sen när han går i koppel så "måste han bara hälsa glatt på alla hundar" tycker han men inte jag. Jag tog flera tillfälle i akt när jag mötte andra med hund och frågade dem ifall jag fick "träna" på dem genom att jag fick passera dem väldigt nära och så skulle han låta bli att hälsa- mycket bra träning med helt okända hundar och människor. Självklart fick han även leka med några hundar.
Vi gick ner till vattnet och som tur var gick han åtminstone inte i vattnet... t o m han insåg nog att det var för kallt. Men det var jättemysigt...solen sken ner i vattnet och runtomkring var det sand blandat med snö....

(fotot är tagit med min mobil, alltså inget bra, men bättre än inget!)



Idag fyller han, lille Zuki, två...tänk vad tiden går....han kommer att uppvaktas med den "vanlige" pannkakstårtan och paket såklart ( se jannicas blogg) !! Dessutom ska jag köpa en sele till honom....han och jag ska nämligen prova en viltspårkurs :-) tsm med Rebecka och Molly/Ami. Det ska bli jäääättekuuul...hoppas jag!! Jag försäkrade mig om till instruktören att det verkligen gällde NYBÖRJARE och så informerade jag om att Zuki går under smeknamnet "Nalle Puh" ibland...dvs ibland tar det en liten stund innan poletten ramlar ner :-) Men instruktören, Kent, var så himla positiv, så det känns lugnt. Det kommer säkert bli en del att skriva om denna kurs längre fram ;-)......

Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette

Å vad kul att ni kommit med på viltsårkurs! Blir kul att läsa om. Snart har Wilma löpt färdigt och då agear vi gärna träningskompisar och så klart promenadsällskap och lekkamrat:)

2012-07-29 @ 13:03:39
URL: http://wilmassida.se
Lämnat av: Kenzo

Äh.....GRATTIS på 2-årsdagen i efterskott...stora killen nu !!
Det där med puss & kram tar vi och skiter i....men jag gillar dig iaf även om jag är kaxig ibland...säger min matte !

2012-07-29 @ 13:04:07

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback