Vår, vår, vår

Vi brukar ju säga att varje årstid har tre månader, och att vårens månader är mars, april och maj. I år kan det verkligen stämma. Snön låg kvar länge, men den första mars tittade den riktiga vårsolen fram och gud vad skönt det var att gå till skolan den morgonen! Pigg som en lärka blev jag, hihi. :] Vädret har dock varit lite förvirrat måndag och tisdag, det hade inte riktigt bestämt sig för om snön eller värmen var bäst, men idag har det varit vår rakt igenom! Ja, förutom de få snöplättarna som envist ligger kvar lite här och där...

I vilket fall fick våren mamma, mig och alla vovvarna att bara vilja ut i det finfina vädret. Vi bestämde oss därför för att ta en tur till Malmö Brukshundklubb för att kanske få lov att träna lite agility när vi ändå skulle gå en runda, och så blev det. Jag testade först med Zuki men den lille latmasken har verkligen blivit lat denna vintern, han orkade tre rundor innan han blev trött... Jag lät honom vila och körde lite med de andra hundarna istället. Ginza fick bara prova på hopphinderna, slalom och tunnlarna, hon är ju inte riktigt 1 år än, men gud vad duktig hon kommer kunna bli!

När jag kört klart med de andra provade jag igen med Zuki och den gången orkade han lite mer, men det är bra att kursen börjar på lördag - han behöver verkligen få upp sin kondition igen. ;P

Zuki:


Zazza:


Ginza:


Mina älsklingar ( - Zuki):




Tassavtryck

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback