Vår första agilitytävling

Igår var det då dags för min och Zukis första agilitytväling. Jag slutade inte skolan förrän fyra igår och trekvart senare skulle vi vara i Malmö och hämta Annie som snällt följde med, så lite stressigt var det nog. När vi sen väl var i Lund var det otroligt kallt och blåsigt, men det var ingenting emot vad det skulle bli. ;] Vid klockan 18 ungefär började banvandringen och sen var det dags för Smallhundarna och Mediumhundarna att tävla. Efter att alla ekipage var klara var det banvarnding för oss som skulle tävla i Large och sen var det dax att tävla. Jag startade som nr. 6 och efter banvandringen var jag lagom nervös i väntan på min tur.

Redan på första hindret blev det en vägran, då Zuki sprang förbi istället för att hoppa över, men vi sket i det och tog om hindret och sen var vi igång. Jag tror det gick bra ända tills vi sen kom fram till däcket. Trots att vi tränade extra på det i tisdag och trots att han då klarade det galant, gjorde han som han har gjort de senaste gångerna innan det; han sprang under och hoppade tillbaka. Detta medförde en disk men vi gjorde klart banan i alla fall. ;]

Ungefär en trekvart senare var det dax för oss igen, denna gången i hoppklass. Här började banan med däcket och jag var lite nervös för det, men... det gick bra! Vi klarade oss med fem fel och på tiden 44.10.

Nöjd med dagen åkte vi sen hem vid halv tio-tiden. Ja, jag var faktiskt nöjd för det jag hela tiden fasat för var att han skulle springa ut från banan och hälsa på alla andra hundar istället, men han fokuserade hela tiden på mig och hinderna och han klarade allt (utom första däcket) hur bra som helst, så ja. Jag är verkligen nöjd! :] Nästa gång klarar vi det utan en disk! ;]





Igår fyllde Alison också 13 år. Så sent igårkväll fick hon såklart en tårta, som mamma gjort, och en present, som Jojo kom hit med i onsdags. Tänk att den gamla tanten är gammal...





Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette m Wilma

Grattis till att premiärtävlingen är avklarad! Klart du ska vara nöjd! Jätte bra jobbat! Duktig Zuki som höll sig på banan:)

2012-05-08 @ 22:40:45
URL: http://wilmassida.se
Lämnat av: lena/mamma

Trots denna enormt kyliga majkväll (mina tår domnade bort av kylan!)så värmde det mig att se att både Du och Zuki var SÅÅÅ duktiga. Jättehärligt och se vilket samarbete Ni två har...mycket bra jobbat, loppan!Diskad eller ej...skitsamma...Ni tävlar OCH har kul..DET är det viktigaste!!Stor Grattis kram till Dig!!/mamma

2012-05-08 @ 22:41:01
Lämnat av: Annie

Ni gjorde kanonbra ifrån er, både du och Zuki. Det är inte utan att man som er före detta tränare blir lite stolt =)



Bry dig inte allt för mycket om diskningen, det fortsätter man tyvärr att lyckas med hur länge man än har hållit på. Det har jag och Yatzi visat i helgen, hihi.



Vi ses och jag hoppas verkligen att det blir fler tävlingar fram över. Vi får ju visa att wheaten kan!

2012-05-08 @ 22:41:24
URL: http://yatzi.se

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback