det mesta regnar bort...

Nu har det regnat två dagar i streck. Igår var jag dessutom tvungen att cykla till skolan för att sen hinna hem om på lunchen och få ut hundarna en stund i trädgården. Ni kan ju gissa hur jag såg ut när jag kom in i klassrummet 8.15 - dyngsur både i hår, på jacka och framförallt byxor, det till och med skvätte omkring mig! Väl hemma på lunchen var det ingen av hudarna som egentligen ville ut heller, fick nästan tvinga ut dem...

Idag har det inte varit lika kraftigt med regn, men fortfarande urtrist väder. Gick precis en runda med hundarna och kom då på att jag glömt cykeln vid busshållplatsen eftersom min snälla syster hämtade mig efter skolan. Jag gick därför och hämtade cykeln och tänkte från börja leda den hem, men sen ville jag ändå testa och cykla med dem alla tre. Det gick faktiskt bra. Väääldigt långsamt - men bra! :] Snart ska jag till kyrkan och öva med konfirmanderna inför deras stora dag på lördag. Imorgon har vi studiedag som blir den första av 6 dagar i rad utan skola, mihi.

Där satt de igår och väntade tills jag skulle släppa in dem igen.
Dock inte Zuki. Han trivs ju som bäst i lagom kyligt väder.


Cykelturen - Zazza på en sida och de andrå på andra sidan.




                                                                                                                                             


Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette

Skönt med lite skollov - njut!!

2012-05-09 @ 20:55:46

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback