hundar...o` hundar...snö...o`åter snö!!

Igår, söndag, var jag och Ginza på Vellinge blomman tillsammans med Wilma och hennes husse och matte. Där var det hundhelg med olika hundaktiviteter. Jag och Ginza provade på lite lydnadsträning och fick beröm över att Ginza så villigt gick med mig!?! Ja, just den lilla stunden ja;-) Nej, både hon och jag behöver verkligen börja på en lydnadsträning.
Efteråt fick Ginza och Wilma busa i snön...mycket roligare tyckte de båda!
De är riktiga kompisar och verkar inte bekymra sig för snön ett enda dugg!

Idag har jag haft vår lilla Nova här. Det bar iväg till Gerd i Skegrie som har en magisk sax. Med den trollade hon fram en riktig liten skönhet;


Visst e´hon fin? Eljajos Hikka "NOVA" 6 mån

Gerd har desssutom en liten atelje´med konsthantverk, mycket fina saker med bla hundmotiv. Tycker definitivt att Ni ska åka dit och titta iallafall..det kostar inget...men jag tror att Ni blir lite köpsugna när Ni väl är där;-)

Med en liten "lillasyster" på besök såg det ut så här idag. Alla tre tikarna gillar henne( Zuki gillar också henne men han är ju hos Jojo) Obs! Klickbara bilder!



Ginza och Nova busade mycket idag, och det går bra trots storleksskillnaden! Ginza försöker verkligen vara försiktig och emellanåt lägger hon sig ner och då passar Nova på att visa sig stor!



Ja , det är ju kul om dessa små "flickor" kan fortsätta vara sådana väninnior...vem vet, de kommer kanske en dag ha valpar samtidigt...fast jag hoppas inte det;-) Jag hoppas de väljer varsin period!


Tassavtryck
Lämnat av: Grannen

WOW, vilken sötnos det blev när den magiska saxen gjort sitt !!

2012-07-29 @ 12:25:04
Lämnat av: Lena

Hej lena! Jag tittade in för att se hur Ni och hundarna har det i snön, och såg så jätte söta bilder på väninnorna, Oj så söta dom var när dom myser med vandra.. och Lilla Nova blev ju jättefin i sin nya frisyr.. Kram Lena och pappa Goliat

2012-07-29 @ 12:26:48
URL: http://www.staedlines.com
Lämnat av: Jeanette m Wilma

Vilka fina bilder allihopa. Hikka blev verkligen tjusig. Kommer hon också till Malmö i Mars?! Imorgon börjar vi på Positiv Lydnad fortsättning som du såg i söndags behövs det:)

2012-07-29 @ 12:28:04
URL: http://wilmassida.se
Lämnat av: Lena

Varför bor Zuki hos Jojo? Står han inte ut med all girlpower? :-)

2012-07-29 @ 12:28:35

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback