framtiden är på ingång

Det har varit ett himla flyttande på min blogg den senaste tiden, jag vet. Nu har jag dock bestämt mig och så här kommer det att förbli. I juni fyller jag 18 år, jag har gått på två av tre delar av uppfödarutbildningen på sskk och tanken är att jag när jag fyllt år ska skrivas till som ägare i kenneln. Ginzas kull kommer alltså bli min första och det ska bli hur roligt som helst! Därför har jag nu, efter många om och men, bestämt att det är här min framtida blogg kommer befinna sig, med start från nu. Jag kommer här skriva om allt som har med kenneln att göra, men även mer än så då det blir för jobbigt att ha det som innan; två bloggar. Däremot kommer jag ha en annan blogg för min kreativitet som ibland yttrar sig och den kommer jag så småningom länka till för er som är intresserade.

Förra veckan var jag på nybröjarkurs i att fotografera med systemkamera. Tjejen som höll i kursen är själv en väldigt duktig fotograf, och även mycket pedagogisk. Vid första tillfället gick vi nästan bara igenom sån't andra redan lärt mig, men vid andra tillfället lärde jag mig en hel del nytt. Hon var himla duktig och vill ni besöka hennes hemsida, klicka här.

I lördags hade vi wheatenträff (läs mer om det i albumet på hemsidan) då de bland annat fick tävla i grenen "ragility" som jag så fint kallar det, jag ser det nämligen som en blandning mellan agility och rallylydnad. För att få ut en idealtid testade jag banan några gånger med både Ginza och Zuki och plötsligt slog det mig; rallylydnad hade varit perfekt för Ginza! Att jag inte tänkt den tanken tidigare gör mig lite skamsen. Dessutom har hon blivit himla duktig även på agility så vi får se hur mycket kurser jag har tid och råd med i höst. ;] Nej, men rallylydnad ska jag definitivt anmäla mig till så fort det blir möjligt!

Ni får ursäkta detta något långa inlägg med mycket text, men pga velandet, funderandet och slutligen flyttandet är det så mycket jag vill berätta. Här får ni en liten del av det hela så kommer det kanske mer imorgon.

Bild 1 och 2: Promenad i Käglinge för att bestämma tipspromenaden. Bild 3: Fotokursmaterial. Bild 4: Ritning på lagtävlingarna. Bild 5: Mina nybörjarskyltar i rallylydnad jag förvarar i min hundpärm.




Ps. Eftersom att det trots allt är Eljajos Blogg kommer mamma också få lov att uppdatera! Ds.


Tassavtryck
Lämnat av: Jeanette

Åh vad roligt!! Grattis!! Wilma och jag börjar en ny rally kurs den 16 maj. Hör av dig om du är sugen att hänga på!

2012-05-10 @ 20:03:49

Lämna gärna en tassavtryck nedan:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:


Trackback