galen pudel och resefeber till tusen

Zazza höglöper och är heltokig i Zuki! Så fort de kommer i kontakt med varann skriker hela hon "ta mig!", och stackars Zuki vet inte vad han ska ta sig till, i vanliga fall måste han ju hålla minst en meters avstånd från surtanten...

Och så var det ju det här med resefeber. För ca tre månader sen bokade jag och Kennie ganska hastigt en resa till Barcelona och plötsligt är det inte längre tre månader tills dess, plötsligt är det mindre än ett dygn kvar. Han som är formel1- och ferraritokig ville väldigt gärna på formel1-tävlingen som hålls i Barcelona i helgen, och jag som bara vill utforska världen, bestämde mig för att hänga med. Så så ligger det till och imorgobitti bär det av till Hyllie för att ta tåget till Kastrup för att ta flyget till Frankfurt och därifrån sen flyga till Barcelona. Det ska nog bli riktigt roligt men det är också himla nervöst. Barcelona är ju känt för en himla hög brottslighet och det i kombination med mig som har så dåligt lokalsinne att jag till och med gått vilse i Vellinge känns kanske inte riktigt 100%-igt... Haha, skämt å sido (att jag gått vilse i Vellinge är dock inget skämt...), detta kommer säkert gå hur bra som helst och jag är nästan säker på att vi är hemma igen, hela och rena, på måndagkväll.


Om resan skulle medföra något dåligt så är det väl att jag kommer vara bortrest över Ginzas 3-årsdag, vilket känns lite sisådär. "Man åker inte iväg på sina barns födelsdagar" som mamma så fint uttryckte det. Så för att gottgöra henne när jag kommit hem har jag ordnat med storfest på Kristi Himmelsfärds. Då slår jag två flugor i en smäll och firar både Ginzas 3-årsdag och Zazzas 10-årsdag - 13-årskalas blir det alltså - med hela familjen, mormor och morfar, frukostbullar och goooood tårta. Så annat än nöjd kan Ginza väl ändå inte bli?

Oj, nu blev det sådär mycket text igen, jag ursäktar ännu en gång. Jag hoppas iaf att ni kommer få en bra helg, det ska jag göra allt för att få. Ännu bättre känns det även just nu när vädret inte är allt för härligt här hemma i Sverige...



Ps. Det kan hända att jag uppdaterar min andra blogg under resan Ds.


Trackback