Kvällsdopp, Europavinnare och Mors dag

Jaha. Så var det söndag och helgen har än så länge gått åt till allt utom skolarbeten. Så som det ska vara, helt enkelt. Dock kanske inte det mest effektiva i detta läge...

I fredags följde jag med min fina kusin till Höllviken för att umgås med lite roligt folk. Vi var bland annat på stranden en stund och årets första dopp genomfördes trots det ganska kalla vattnet där på kvällskvisten - härligt! Igår var det nästintill bara arbete som gällde och på kvällen mös jag och mammi framför Eurovision Song Contest. Loreen var ju bäst och förtjänade verkligen förstaplatsen. Annars tyckte jag om Italien och Tyskland. Hilma kul är det i alla fall att hela Europa ska rikta sina ögon mot Sverige nästa år och blir det i Malmö är det ju nästan att man måste dit och se det. Dock hade jag inte velat vara artisten som ska tävla för Sverige näst efter detta vinnande bidrag, det måste vara lite jobbigt... Idag hade jag satt klockan på 07.00, men lyckades av någon outgrundlig anledning vakna redan 06.20 och sen gick det inte att somna om. Så för min del var det bara upp och hoppa och fixa frukosten till mamma som serverades på hennes säng strax innan åtta. Himla fint om jag får säga det själv.

Efter att ha sovit från och till i ytterligare någon timme gick jag nu upp, trött på intervallsovandet och de himla konstiga drömmar jag drömmer på mornar nuförtiden. Mamma är just nu i stan med sin mamma och ska sen hem där och bjuda på middag. Då hade jag tänkt följa med, så frågan är när jag ska börja på mitt nästa arbete... nåja, det löser sig nog.

Till sist måste jag ju berätta att valparna har börjat sparka som bara den och vi väntar med spänning på när de känner sig klara att titta ut. Jag har börjat förbereda mig på att de blir energiska mini-ginzor hela högen, så som det sparkar och håller på, men hoppas ju självklart på någon härlig mini-zuki också. Eller varför inte en helt underbar kombination? :]

 
Trackback