långrunda, fika och skolarbeten

Min främsta tanke med denna helgen var att oavbrutet sitta med skolarbetena, men hur naiv var jag som trodde att det skulle gå? Dessutom bjöds det på ett himla fint väder idag vilket gjorde det ännu svårare att sitta still framför datorn. Vid tvåtiden tog jag och mamma därför beslutet att gå in till Vellinge och inhandla lite som kommer behövas vid förlossningen och samtidigt passa på att få ut hundarna på en lite längre tur. När vi ändå gått hela vägen dit besätmde vi oss för att sätta oss med en chai latte/latte macchiato på Björns. Då kom plötsligt ett trevligt par "gamla bekanta" förbi och vår lilla promenadpaus blev plötsligt en himla trevlig cafévistelse. När vi kom hem några timmar senare satte jag mig återigen vid datorn och jag blev precis klar med det första av sju arbetena. JADÅE! Det går iaf åt rätt håll, även om det går sakta. Man kommer fram även med långsamma steg, ni vet.

Imorgon ska vi gratulera min gudfar/morbror innan jag återigen sätter mig vid datorn för att påbörja nästa arbete. Vi lämnar nu Medeltiden bakom oss och nästa stopp blir Upplysningstiden. Jag önskar mig själv en trevlig resa och sen säger jag Godnatt.

Trackback