vuxenpoängen stiger i höjden

Jaha, då var man hemma i kalla och regniga Sverige igen. Lite om resan i helgen kan ni läsa här, men det var hur kul som helst och otroligt skönt att komma bort lite, även om det bara var för en helg. Jag känner verkligen att batterierna är uppladdade på nytt och för första gången på ett tag känns det verkligen som att de där sju skolarbetena som legat på hög någon vecka nu faktiskt kommer hinna lämnas in i "tid".

Både igår och idag har jag ägnat mig åt skolarbeten och förberedelser inför morgonens lilla morgonkalas för hundarna. Igår lagade jag dessutom chili con carne för första gången i mitt liv, med ett himla bra slutresultat om jag får säga det själv, och idag har jag näst intill helt själv fixat allt inför kalaset. Vuxenpoängen ökar drastiskt, känner jag. Nu är det dock dags att få sig lite sömn så jag vaknar i tid för det sista som ska göras imorgobitti. M&M, Jojo och David kommer klockan elva och då ska allt vara klart. Godnatt.
     Se vad jag såg på flygplatsen i Barcelona, haha!                                Min lyckade maträtt.





Trackback